Часто батьки, звертаючись на консультацію до психолога, просять дати поради, що робити з дитиною. Адже всі методи виховного впливу перепробували, а дитина не керована, дратує, не виконує вимог батьків, з кожним роком стає все більш неслухняною. У чому ж річ? Причин такої поведінки може бути безліч, це і вікові кризи, і брак психологічної підтримки (батьки захоплені лише формуванням матеріального статку для дитини, забуваючи про довірливі бесіди). Взагалі психологи виділяють 4 основні причини «поганої» поведінки дитини:

ПЕРША – боротьба за увагу. Якщо дитина не отримує належної кількості уваги від батьків, то вона знаходить свій спосіб її отримати : неслухняність . Батьки, відриваючись від своїх справ, починають робити зауваження, «читати мораль»… Звісно це не дуже приємно, але дитина хоч у такий спосіб отримує увагу.

ДРУГА – боротьба за самоствердження проти надмірної батьківської влади і опіки .

Дітям стає особливо важко, коли батьки спілкуються з ними, в основному, у формі вказівок , зауважень. Батьки вважають , що так вони прищеплюють своїм дітям правильні звички , привчають їх до порядку , попереджають помилки , взагалі – виховують.

Взагалі це непогано , але питання в тому , як це робити. Якщо зауваження і поради занадто часті , накази і критика занадто різка, а побоювання занадто перебільшені , то дитина починає повставати .

ТРЕТЯ – бажання помститися. Діти часто бувають ображені на батьків. Причини можуть бути дуже різні: батьки більш уважні до молодшого ; мати розлучилась з батьком , і в будинку з’явився вітчим ; дитину відлучили від сім’ї ( поклали в лікарню , послали до бабусі ) ; батьки постійно сваряться …

Багато і одиничних приводів для образи: різке зауваження , невиконана обіцянка , несправедливе покарання …

У цьому випадку в глибині душі дитина переживає і навіть страждає , а на поверхні – все ті ж протести , неслухняність , неуспішність у школі .

Сенс «поганої» поведінки в цьому випадку можна висловити так : «Ви зробили мені погано – нехай і вам буде теж погано ! .. »

ЧЕТВЕРТА – втрата віри у власний успіх .

Може статися , що дитина переживає своє неблагополуччя в якійсь одній галузі життя , а невдачі у неї виникають зовсім в іншій. Наприклад , у хлопчика можуть не скластися відносини в класі , а наслідком буде запущене навчання , в іншому випадку неуспіхи в школі можуть привести до зухвалої поведінки вдома і т.д.

Подібні ситуації трапляються через низьку самооцінку дитини. Накопичивши гіркий досвід невдач і критики у свою адресу, дитина взагалі втрачає впевненість у собі. Вона приходить до висновку: «Нема чого намагатися, все одно нічого не вийде». Це – в душі , а зовнішньою поведінкою вона показує: « Мені однаково» , «І нехай поганий» , «І буду поганий! ».

Погодьтеся , що прагнення «неслухняних» дітей цілком позитивні і закономірні і висловлюють природну потребу в теплі і увазі батьків , потреба у визнанні та повазі її особистості , почуття справедливості, бажання успіху . Причина «поганої» поведінки таких дітей в тому , що вони , по перше , гостро страждають від нереалізації цих потреб і, по друге, від спроб заповнити цю нестачу способами , які нічого не заповнюють.

Батькам слід знати, що всяке серйозне порушення поведінки дитини – це СИГНАЛ ПРО ДОПОМОГУ . Своєю поведінкою вона говорить нам: « Мені погано! Допоможіть мені !».

Загальні поради батькам, при вихованні дитини:

Довіряйте та поважайте Вашу дитину

♦ Визнавайте права дитини на свої власні почуття, право на вибір друзів га діяльності.

♦ Визнавайте право дитини на особисте житія

♦ Довіряйте дітям

♦ Поважайте почуття іншого з батьків

Забезпечте емоційний комфорт

Говоріть та дійте так. щоб діти відчували себе у безпеці та комфортно

♦ Діти повинні мати можливість розповісти вам про те. що вони відчувають. Починайте
розмов} з таких слів: “Я відчуваю, що ти чимось наляканий. Розкажи мені про це”. “В
тому що сталося не твоя провина…”

Забезпечте фізичну безпеку

Не залишайте дитину без нагляду в громадських місцях

♦ Підтримуйте сімейний розклад – дитина повинна знати коли ви повернетесь

♦ Навчайте свою дитину правилам особистої гігієни та правильного харчування

Слідкуйте за дисципліною

Будьте послідовним

♦ Створюйте правила поведінки відповідно до вікового розвитку дитини

♦ Усно визначайте свої очікування та межі дозволеного

♦ Давайте настанови, а не покарання

Приділяйте дитині свій час і увагу

♦ Беріть участь в житті дитини: в шкільних заходах, дитячих іграх, спілкуйтесь з її
друзями

♦ Залучайте дітей до своїх заходів

♦ Розповідайте дитині про своє бачення життєвих цінностей

Турбуйтесь про себе

♦ Залишайте для себе час

Турбуйтесь про своє здоров’я

Підтримуйте стосунки зі своїми друзями

♦ Приймайте любов

♦ Якщо дитина Вас подразнює, скажіть їй про свої відчуття від першої особи: “Я не
люблю, коли діти неохайні”. “Мені важко, коли хтось заважає”. Не звинувачуйте

ДИТИН}

Заохочення і підтримка

Заохочуйте дітей займатись тим. що їм цікаво

♦ Будьте позитивними

Дозволяйте дітям не погоджуватися з вами

Визначайте їх успіхи

♦ Навчайте їх неоохідним навичкам

Виявляйте зовні любов до дитини

♦ Виражайте свою любов до дитини словами га пестощами

Проявляйте любов, коли дитина відчуває фізичний та душевний біль

Кiлькiсть переглядiв: 17

Коментарi